Guess

3.336 producten voor gevonden in 16 shops
Guess is een bekend kledingmerk met een glamorous stijl. Naast Guess fashion heeft het merk ook schoenen, accessoires, parfums, en sieraden, waaronder de bekende Guess horloges, in het assortiment.

Lees meer

  • VerzendkostenGratis
  • Levertijd4 werkdagen
  • RetourvoorwaardenBinnen 30 dagen retourneren
  • Betaalmethoden

Guess is al meer dan 30 jaar een van de meest bekende denim merken ter wereld. Maar het merk staat niet alleen bekend om haar denim. Ook de sieraden, met name de Guess horloges, zijn immens populair en de collectie wordt elk jaar geupdate. Guess fashion wordt gekenmerkt door een glamorous stijl met een stoer randje. Naast stylish fashion bestaat de collectie van Guess uit accessoires, schoenen en sieraden die de Guess outfit compleet maken.

Designer jeans

Het waren de strakke stonewashed jeans die Guess wereldwijd op de kaart zette. De bekende Guess-broek werd 'Marylin' genoemd en beschikte over het driehoekige Guess logo op één kontzak. Hoewel we het jeansmodel een tijdje niet gezien hebben, maakt het momenteel opnieuw zijn intrede in de modewereld. Zo vind je hem in de laatste Guess collecties, en de eerste edities in high-end vintage stores.

Guess is in 1970 opgericht door vier Marokkaanse broers in Frankrijk. Guess ontwerpt luxe items voor het middensegment. De collectie bestaat uit Guess kleding, tassen, parfums, horloges en schoenen. In eerste instantie was de Guess doelgroep jonge vrouwen, die een sexy en glamorous randje wilden toevoegen aan hun stijl. De sexy en sensuele reclamecampagnes van Guess herken je direct. De vrouwelijke modellen zijn wulps en stoer en vaak voorzien van een retro look met winged eyeliner. Het merk heeft ook casual items, maar altijd en immer met een glamorous randje.

Guess is er niet alleen voor dames. Ook heren kunnen basic polo's, t-shirts en mooie sweaters vinden bij Guess. Populaire items onder de heren zijn de slimfit snit en t-shirts voorzien van het Guess-logo. Onder de dames is de strakke stone-washed skinny een ware musthave. Tijdens de jaren 1980, was Guess één van de meest populaire merken van denim jeans. Het bedrijf was een van de eerste bedrijven die designer-jeans maakte. Hoewel de eerste jeans voor vrouwen was, debuteerde een mannenlijn in 1983. In 1984 introduceerde Guess zijn nieuwe lijn horloges, bekend als "Guess", "Guess Steel" en de "Guess Collection". De horlogelijn bestaat nog steeds, vergezeld door een aantal andere accessoirelijnen.

Geschiedenis en ontstaan

Guess begon in 1981 als stijlboek van Georges Marciano. Maurice, de broer van Georges, werd ingezet voor product development. Armand en Paul, ook broers van Georges, waren verantwoordelijk voor distributie en reclame. Georges zelf ontwierp de kleding, waarbij hij de kenmerkende stijl van Guess introduceerde. Hij ontwierp als eerste stonewashed denim, met een lichtere wassing en nauwsluitender model dan de concurrenten.

Toen Georges Marciano en zijn broers veel jonger waren, openden ze een reeks winkels in Frankrijk onder de naam MGA voordat ze Guess in Amerika lanceerden in 1981. Georges Marciano en zijn broers verhuisden naar Los Angeles om te kijken of ze ook hier succesvol zouden worden. In een Italiaanse wasserette had Georges een gevlekte wassing op een spijkerbroek gezien. In die tijd uniek, omdat jeans enkel in indigo blauw of gebleekte wassing werden verkocht. Niet veel later stond het merk bekend als één van de eerste ontwerpers van designer jeans. Hun topverkoper: unisex-jeans.

Guess opende de eerste winkel in het chique Beverly Hills-gebied. Georges bedacht de bedrijfsnaam nadat hij langs een bord van een McDonald's reed dat de chauffeurs vroeg om te "raden" welk eetcafé de grootste cheeseburger had. Georges kwam thuis en zei: "Ik denk dat ik onze naam heb gevonden."

Guess en supermodellen

Guess, met zijn rode driehoekspatroon logo, stonewashed denim en kenmerkende ritssluiting die elke enkel omhoog gleed, werd officieel eind 1981 gelanceerd. In slechts één jaar vloeiden de verkopen door de winkels van Bloomingdale en Guess in Beverly Hills naar $6 miljoen. Guess begon al snel met adverteren en introduceerde in 1985 enkele zwart-witadvertenties. Deze advertenties hebben talloze Clio-prijzen gewonnen. Hun fotomodellen omvatten een aantal supermodellen, van wie velen, zoals Claudia Schiffer, Anna Nicole Smith, Eva Herzigova, Kate Upton en Laetitia Casta, voor het eerst bekendheid verworven via de advertentiecampagnes.

In de Robert Zemeckis-film uit 1985, Back to the Future, droeg Marty McFly (Michael J Fox) opvallende Guess-denimkleding, die naar verluidt speciaal voor de film was ontworpen.

Top