Calzedonia

Sinds 1987 staat Calzedonia voor been- en badmode voor heren, dames en kinderen. Ze ontwerpen trendy en originele been- en beachweer tegen betaalbare prijzen. Vandaag de dag heeft Calzedonia meer dan 1350 verkooppunten.

Lees meer

  • Verzendkosten6,95 (gratis vanaf €40,00)
  • Levertijd3-5 werkdagen
  • RetourvoorwaardenBinnen 14 dagen retourneren
  • Betaalmethoden

Bij Calzedonia kun je terecht voor een ruim assortiment badmode, kousen, panty's en leggings. Sinds 1987 staat het merk voor been- en badmode voor heren, dames en kinderen. Ze ontwerpen trendy en originele been- en beachwear tegen betaalbare prijzen. Vandaag de dag heeft het merk meer dan 1350 verkooppunten. In 2010 behaalde het merk een omzet van meer dan 373 miljoen euro. Calzedonia heeft nu 4.200 verkooppunten in 30 landen, waarvan zich er ongeveer 650 in Italië bevinden.

Hippe beachwear en beenmode

Calzedonia werd in 1987 in Verona opgericht met als doel hippe beachwear en beenmode voor dames, heren en kinderen op de markt te brengen. Twintig jaar later zijn er wereldwijd meer dan 2000 Calzedonia winkels. Het succes van Calzedonia is het resultaat van een aantal factoren: het enorme scala aan producten, de bijzondere aandacht voor eigentijdse modetrends en de onverslaanbare prijs-kwaliteitverhouding. Dit zijn enkele van de factoren waarmee Calzedonia zelfs de meest veeleisende klanten tevreden heeft gesteld.

Het succes in Italië en daarbuiten komt voort uit de zeer sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Met een trendy stijl en ontwerp, gebruik van de modernste materialen en stoffen en collecties die vooruitlopen op smaak en trends. Het netwerk van winkels telt momenteel 4.200 verkooppunten verspreid over 30 verschillende landen.

De Calzedonia Group telt nu ongeveer 32.000 werknemers wereldwijd, waarvan er ongeveer 3.000 in Italië zijn gevestigd. De sector voor intieme kleding was eerder vooral gericht op een klein publiek. Calzedonia maakte bad- en beenmode populair onder een groot publiek van alle leeftijden. CEO Sandro Veronesi introduceerde het concept in 1987, toen hij Calzedonia introduceerde voor zwemkleding en kousen, voordat het werd uitgebreid tot lingerie met Intimissimi en Tezenis.

Grote campagnes en topmodellen

Een ander punt waarmee het merk zich van de concurrent onderscheidt is de communicatie: groots opgezette mediacampagnes en de keuze voor de beste fotografen en topmodellen zoals Adriana Lima, Ana Beatriz Barros, Irina Shayk, Gisele Bündchen en Bianca Balti. Met grote mediacampagnes en advertenties in samenwerking met de top van de modewereld weet Calzedonia haar doelgroep altijd te bereiken. Gisele Bundchen (voor Calzedonia) en Irina Skayk (voor Intimissimi) zijn twee van de topmodellen die deze merken lanceerden in het modesysteem.

De sleutel tot de populariteit van Calzedonia is naast de grote campagnes ook de perfecte prijs-kwaliteitverhouding. Hiervoor doet Calzedonia uitvoerig onderzoek naar stijl en design, state-of-the-art materialen en stoffen en collecties die inspelen op aankomende trends.

Top